Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu

Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Britt

03 April 2016 | Zweden, Stockholm

Maandag
Vannacht heb ik helaas buikgriep gekregen. Gelukkig was dit de dag van vertrek voor mijn ouders, dus ik heb niet veel van hun gemist. Ze zijn nog heel erg lief bij mij langs geweest. Gelukkig heb ik deze week paasvakantie, dus ik mis geen les!

Dinsdag
Vandaag ben ik nog de hele dag gaan uitzieken. Voel me al wel beter dan gisteren!

Woensdag
Donderdag ga ik naar stockholm, dus vandaag druk bezig geweest met de laatste voorbereidingen! Gelukkig voel ik me al bijna helemaal beter!

Donderdag
In de middag ben ik met de trein naar Stockholm gegaan. In de trein was het uitzicht van de natuur echt prachtig. Bij aankomst zijn we naar het appartement gegaan waar we zouden gaan slapen. Het was erg mooi! Hierna zijn we de stad ingegaan voor een hapje en een drankje.

Vrijdag
Als ontbijt hebben we pannenkoeken gegeten, erg lekker! Hierna zijn we naar het oude centrum, gamla stan, gegaan. Hier zijn we naar the royal armoury en het paleis gegaan. Dit was zeer indrukwekkend! Na het bezoek aan het paleis zijn we ergens koffie gaan drinken om hierna door te gaan naar het nobelmuseum te gaan.
In de avond heb ik met Laura en Daan afgesproken in Ugglan, een bar waar je ook gezellig een spelletje kan spelen! Dit was echt een van de leukste avonden sinds ik in zweden ben!

Zaterdag
Vandaag was alweer de laatste dag en hebben we doorgebracht in skansen. Dit is een soort van dierentuin met allemaal huisje waar je kan zien hoe Zweedse mensen vroeger leefde. Erg indrukwekkend om te zien! Er waren onder andere ook beren en wolven te zien!

Zondag
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, want ik was erg moe van Stockholm. Hierna ben ik naar het winkelcentrum, Nordstan, gegaan voor een fika en om een beetje kleding te kijken. Tijdens het winkelen ging het brandalarm af en werd er in het Zweeds omgeroepen dat we het gebouw moesten verlaten. Ik had niet door dat dat het brandalarm was, dus ik was rustig verder gaan winkelen totdat er een winkelmedewerker kwam om uit te leggen dat ik het gebouw moest verlaten. Later werd er wel in het Engels omgeroepen dat het gebouw geëvacueerd moest worden. Uiteindelijk las ik op het internet dat het vals alarm was!

  • 04 April 2016 - 17:09

    Laura:

    Hey Britt! Was super gezellig dat we even samen een biertje konden drinken in Stockholm! :) Succes weer met de studie in Göteborg! xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Britt

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 3883

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 06 Mei 2016

Exchange Göteborg

Landen bezocht: