Påsk - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu Påsk - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu

Påsk

Blijf op de hoogte en volg Britt

27 Maart 2016 | Zweden, Gotenburg

Maandag
Om 8 uur stonden Ilse en ik fris en fruitig op de kliniek. We hadden beiden spierpijn van het skiën van zondag. In de ochtend hebben we geassisteerd bij Tandheelkunde. Ik heb gekeken bij een student, die een vulling heeft gemaakt op een blootliggende tandhals! Dit had ik nog niet eerder gezien, dus dat was erg interessant om te zien.
In de middag hebben we bij Mondzorgkunde geassisteerd.

Dinsdag
Vandaag hebben Ilse en ik de hele dag op kliniek gezeten. De patiënten waren deze dag erg interessant!

Woensdag
In de ochtend had ik kinder kliniek en in de middag was ik vrij! Het is hier heel erg lekker weer, dus ik ben lekker de stad in gegaan!

Donderdag
’s ochtends hadden wij een bespreking met Harriet over het vak healthy ageing.

Vrijdag
Vandaag is de grote dag dat mijn ouders mij zijn komen opzoeken in het hoge noorden! Om 10 uur heb ik ze van het station opgehaald. Na het inchecken in het hotel hebben we een heerlijke fika gedaan. Hierna zijn we de stad doorgelopen met als eindpunt mijn kamer.
In de avond hebben we gegeten bij NOBA bar. Een Scandinavische bar met heerlijk eten en een grote collectie aan speciaal bier! Mijn vader en ik zijn een groot speciaal bier fan, dus we waren hier aan het juiste adres.

Zaterdag
Vanmorgen om 9 uur stond ik beneden bij de lobby op mijn ouders te wachten om gezellig samen te ontbijten. Het bleek een super luxe buffet te zijn!!! We hadden onze energie nodig, want hierna zijn we een stevige wandeling gaan maken in Delsjön. Eenmaal aangekomen en na honderden coupletten van het lied; ‘een potje met vet’ zijn we begonnen aan onze barre tocht door de wilde zweedse natuur. We hebben zelfs nog herten gespot!
In de avond zijn we gaan eten bij heaven 23, een restaurant op de 23e verdieping van de Gothia towers. Dit was een waanzinnige ervaring!

Zondag
Helaas was er geen sprake van uitslapen omdat de klok een uur vooruit is gezet. Om 9 uur (wintertijd 8 uur) zaten we gezellig met z’n allen aan het paasontbijt.
Na het paasontbijt zijn we naar de ävlsborgs brug gegaan. Hier hebben we genoten van het mooie uitzicht over Göteborg. Helaas was er een deel van de brug gesloten, maar wij hebben als echte bad boys deze kant toch stiekem belopen. Na onze ‘illegale’ actie zijn we naar Röda sten, kunst galerij, gegaan.
De ‘bonte’ avond hebben we doorgebracht in een ierse pub, het eten was heerlijk! Daarna hebben we nog lekker een afzakkertje in het hotel van mijn ouders gedaan.

Een Zweedse traditie met Pasen is om veertjes in de bomen op te hangen. Een mooi gezicht!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Gotenburg

Britt

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3893

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 06 Mei 2016

Exchange Göteborg

Landen bezocht: