Hej då - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu Hej då - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu

Hej då

Blijf op de hoogte en volg Britt

06 Maart 2016 | Zweden, Gotenburg

Maandag
Rustig dagje op de kliniek, lekker geassisteerd bij wat studenten. Vandaag hebben Ilse en ik een nieuw woordje geleerd; Hej då. Het betekend doei. We kunnen het niet goed uitspreken, dus iedereen moet lachen als ze ons horen.

Dinsdag
Vandaag heb ik weer een dag doorgebracht op de adult clinic. In de middag was er een bijzondere patiënt. Op de röntgenfoto was er een UFO, zonder f, te zien. De Parodontoloog is gekomen en heeft dit verwijderd. We weten niet wat het is, maar het zou een stukje bot kunnen zijn of composiet, erg bijzonder om te zien!

Woensdag
Na een drukke dag op school zijn Ilse en ik met intet gaan schaatsen. Het was super lang geleden, dus in het begin ging het niet zo goed. Later had ik het trucje weer onder de knie en leek het niet meer op een dansende pinguïn.

Donderdag
In de ochtend ben ik bezig geweest met het voorbereiden van mijn presentatie, die ik vrijdag moet geven. In de middag hadden we een college, van Peter Lingström. Het schijnt een geniale man te zijn op gebied van cariës. Hij geeft erg goed college.
In de avond zijn Ilse en ik naar Frölunda indians geweest. Zoals gewoonlijk heb ik weer erg genoten. Helaas hadden ze deze keer verloren, dus wij hebben onszelf getrakteerd op een ijsje omdat we zo verdrietig waren.

Vrijdag
De presentatie is erg goed gegaan! Iedereen had erg zijn best gedaan, dus het was erg interessant om naar de anderen te luisteren. In de middag hebben Ilse en ik de kweekjes van vorige week bekeken. Gelukkig valt het aantal slechte bacteriën in onze mond mee! We konden met een gerust hart naar huis.

Zaterdag
Van uitslapen was er geen spraken, want Ilse en ik moesten hard aan de bak voor het microbiologie verslag. Rond een uurtje of 12 zijn we gestopt, want we konden het niet meer aan. Om 16 uur speelde frolunda weer en natuurlijk had ik hier weer tickets voor! Ze hebben gewonnen met 3-1. Dit was de laatste wedstrijd van het seizoen, helaas.

Zondag
Vanmorgen heb ik nog even aan het verslag gewerkt, gelukkig is het nu af. Vanmiddag ben ik nog even de stad in gegaan. Ik heb een heerlijke koffie gedronken en ondertussen heb ik uitgebreid met m’n ouders gebeld. Hierna ben ik naar het Trädgårdensföreningen, park uit de 19e eeuw, geweest. Erg mooi om te zien! In het park is er ook een palmhuset, soort van plantenkas. Er waren hele mooien planten te zien, waaronder rozen. In het park is ook een rozentuin, maar er waren helaas geen rozen te zien daar...

Afgelopen week was een drukke week op school, aankomende week is het ook druk! Het programma spreekt me erg aan, dus de tijd gaat ook snel. Ik ziet hier ondertussen meer dan drie weken, dus al een kwart van mijn exchange zit er al op! Time flies when you’re having fun. Het land spreekt me heel erg aan vanwege de wilde natuur en mentaliteit van de mensen hier.

  • 09 Maart 2016 - 21:06

    Piet En Willy:

    Lieve Britt, wat leuk om jouw reisverslag te lezen! !Wat maak je veel mee! ! Geniet lekker! !xx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Gotenburg

Britt

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 3889

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 06 Mei 2016

Exchange Göteborg

Landen bezocht: