Nefertiti - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu Nefertiti - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Britt Nie - WaarBenJij.nu

Nefertiti

Blijf op de hoogte en volg Britt

28 Februari 2016 | Zweden, Gotenburg

Maandag
Vanmorgen om 8 uur stonden Ilse en ik helemaal klaar op kliniek kleding (lijkt meer op een dokters pak). Deze dag stond vooral uit assisteren en kleine dingetjes mochten we doen zoals polijsten en fluoride lak (duraphat) aanbrengen. De dag ging snel voorbij!

Dinsdag
Vandaag was ik lekker een dagje vrij! Ik wilde lekker uitslapen, maar dit lukte helaas niet. Ik ben lekker vroeg op pad gegaan. Eerst heb ik body lotion in de winkel gekocht, want mijn huid is echt zo droog als de Sahara. Hierna heb ik een heerlijke wandeling gemaakt in het Slottsskogen park. Dit park ligt op een berg, dus ik had echt een gevoel alsof ik een Mont ventoux 2.0 aan het beklimmen was tijdens mijn wandeltocht (deze keer niet met de fiets). In dit park zijn een paar plekken met uitzicht over de stad, erg mooi. Wat me hier opviel is dat de Zweedse mensen erg veel respect voor de natuur hebben. Het hek wordt om een boom gemaakt in plaats dat de boom gesnoeid wordt. Ook wonen er heel veel dieren in dit park, zoals elanden, herten, een kolonie eenden en zelfs zeehonden! (bewijs van de zeehonden zie je op de foto)
In de avond ben ik met Hedvig, vrienden van Hedvig en een Japanse uitwisselingsstudente, naar Nefertiti, jazzclub, geweest. Ik ben nog nooit eerder naar een jazzclub geweest, maar dit was een hele leuke ervaring! Hier hebben we allemaal heerlijke gnocchi a fromaggi gegeten. Hedvig zei dat het gerecht naar zweetvoeten rook... Dit was ook echt zo! Mijn vader zegt altijd over kaas; hoe harder ze stinken hoe lekkerder ze zijn! Het bewijs lag op mijn bord, het was heerlijk! Eerst werd er een concert gegeven en hierna konden mensen gaan jammen. Een bijzondere ervaring dat zeker voor herhaling vatbaar is!

Woensdag
Ik moest om 8 uur fris en fruitig al op de kliniek staan. Op woensdag heb ik altijd kinder kliniek, erg interessant. De groep waarmee ik les heb is echt heel erg leuk! In de middag was ik vrij, dus ik heb lekker door de stad gelopen en gechilled.

Donderdag
Vanmorgen ben ik naar de UB hier geweest. Een hele mooie bibliotheek om te studeren. Helaas kon ik me niet concentreren, dus na een uur op 9gag te hebben gekeken ben ik de stad in gegaan. Len had een (mooie) opa shirt gezien in een vintage winkel die hij heel erg graag wilde hebben, dus deze heb ik voor hem gekocht.
In de avond ben ik met Rebecca naar de Frölunda – Malmö ijshockeywedstrijd geweest. Mijn favo team heeft natuurlijk weer gewonnen! <3

Vrijdag
Ilse en ik hadden van 9-16 microbiologie practicum, dit was een erg interessant practicum! Gelukkig waren we al om 12 uur klaar, dus we waren in de middag lekker vrij. Wij hebben gelunched met de japanse exchange student en een aantal zweedse studenten. Helaas was de lunch kort, want het was erg gezellig!!

Zaterdag
Vandaag heb ik voornamelijk de studiebol uitgehangen. Ik moest wat opdrachten voor school doen, dus dit heb ik voornamelijk deze dag gedaan. In de avond zijn ik en ilse bij vapiano gaan eten. Was heel erg gezellig!

Zondag
In het begin van de middag zijn Ilse en ik naar Delsjön geweest. Dit is een bos aan een meer met prachtige natuur! Je kan er heerlijk wandelen. Ilse had haar fotocamera meegenomen, dus we hebben een hele fotoshoot gehouden. Ik voelde me net een echte fotomodel! Na onze wandel toch zijn we ergens in een knus tentje koffie gaan drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Gotenburg

Britt

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3890

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 06 Mei 2016

Exchange Göteborg

Landen bezocht: